Kaip kablelis namo keliavo
Naujoji Zelandija
buvo toks fiasko, kad apie ją net nėra ką pasakoti. Vis dėlto grįžimas į
Lietuvą buvo pakankamai įdomus ir spalvingas, kad užsitarnautų savo vietą čia.
Turbūt nereikia
priminti, kad visi vis dar gyvename karantine. Dar iki karantino prasidėjo atšaukiami
skrydžiai ir panašūs malonumai. Pirmasis skrydis buvo atšauktas dar man būnant
Sidnėjuje. Ir tas skrydis buvo iš Singapūro į Frankfurtą. Tai reiškė, kad mes
smagiai nuskrendame į Singapūrą ir galime sėkmingai nuskristi iš Frankfurto į
Vilnių. O į ten... Kas šiais laikais nemoka teleportuotis? Vis dėlto tuo metu
atrodė, kad apie tai galvosime vėliau, menkniekis.
Ką gi, tam tikra
prasme menkniekis ir buvo, nes mums to skrydžio net ir nereikėjo. Bet apie
viską iš eilės.
Kai tik mano mama
nusileido Naujojoje Zelandijoje, Europa išprotėjo. Ką gi, ji, matyt, per retai
palieka senąjį žemyną ir tas nebeišgali be jos išgyventi. Tiksliai nebežinau,
kada Lietuvoje prasidėjo karantinas, tačiau tą pačią dieną buvo uždarytos
mokyklos ir universitetai ir buvo aišku, kad Europa sparčiu žingsniu keliauja
Vasaros 5 link. Na, viskas toli, mes esame kitame pasaulio gale (įdomumo dėlei,
Naujosios Zelandijos sostinė Velingtonas yra tolimiausia Vilniui sostinė), mes
čia ramiai pakeliausime ir tada žiūrėsime. Turėjome Naujojoje Zelandijoje būti
tris savaites. Kas žino, kaip viskas pasikeis? Tuo labiau, kad tuo metu be to
vieno atšaukto skrydžio buvo tik apribojimai skrendantiems per/iš Kinijos, Singapūro
ir Irano. Berods, tiksliai nepamenu, bet atrodė, kad mums visiškai šitie
dalykai neaktualūs.
Ir viskas labai
greitai pasikeitė. Viskas Naujojoje Zelandijoje užsidarinėjo tiesiog mums prieš
nosį. Kai buvome ture po Auckland‘ą, viena moteris (ko gero, vietinė),
supratusi, kad čia turistai, pradėjo patarinėti kuo greičiau skristi namo. Tame
ture su mumis buvusi jaunutė vokietė, panašu, kiek dėl to supanikavo ir lyg ir taip
ir ketino padaryti, nors to patvirtinti negaliu, nes nebesusitikome (likimo
ironija: vėliau reikėjo informacijos apie miestą, iš kurio ji yra, tačiau
neturėjome kontakto). Mes nutarėme, kad panikuoti neverta. Plaukiame į pietinę
salą, ten padarome, kas planuota, ir taip toliau. Į pietinę salą nuplaukėme,
tačiau tuo metu jau pradėjome ir galvoti, kaip „jeigu ką“ grįžti namo.
Susisiekiau su mūsų ambasadomis Kinijoje ir Japonijoje.
Atvykome į
Pietinėje saloje esantį Christchurch miestą, iš kurio turėjo būti turas,
pavadinimu „tas brangus“. Rytą patvirtino, kad turas bus, o štai vakare
atsiuntė atšaukimą. Ką gi, nebūtume net šliaužusios į tuos pietus! Iš ambasados
sužinojome, kad yra užsakomasis skrydis į Kauną. Iš Tailando arba Vietnamo.
Skirtas visokiems tokiems kaip mes, užstrigusiems šitame pasaulio gale (kokie
galai, kai Žemė yra apvali?!). Atrodė, kad pradėjome per vėlai ieškoti tokios
informacijos, bet vis dėlto pasisekė: skrydis už kelių dienų. Telieka susitvarkyti
su tokia maža smulkmenėle: reikia kažkokiu būdu nusigauti iki Tailando arba
Vietnamo. Iki Vietnamo taip brangu, kad negalime sau leisti, tuo labiau, kad ir
skrydis į Kauną, sakykime taip, ne pats pigiausias visatoje. Iki Tailando...
Na, brangu, bet o ką daryt?! Gerai, skrendame.
Nežinau, ar verta
sakyti, bet, savaime aišku, neišskridome. Jeigu būtume atsidūrusios Tailande, o
iš ten – Kaune, mūsų kelionė namo tikrai nebūtų verta šito rašinio. Ne.
Pasirodo, Emirates oro linijos, kurios turėjo mums padėti atsidurti Azijoje,
nuo kovo 25 atšaukė visus skrydžius. Kada turėjome skristi į Tailandą (maža to,
dar ir per Sidnėjų!)? Nežinau, ar verta sakyti, nes turbūt akivaizdu. Savaime
aišku, kovo 25. Jeigu ne „tas brangus“ turas, būtų viskas pavykę. Bet reikėjo
grįžti į Auckland, kas nebuvo įmanoma per likusį laiką. Viena diena pavėlavome.
Ką gi. Vis tiek
grįžtame ten, nes „jeigu ką“, koks nors skrydis bus iš ten. Į Velingtoną turbūt
dar mažiau kas skrenda negu į Kanberą. Į Auckland‘ą grįžome taip pat su
nuotykiais (pvz., kelte iš Pietinės salos į Šiaurinę (Velingtoną) galėjom
pasijusti kaip raupsuotosios, nes uždarė į kajutę ir neturėjome teisės niekur
eiti. Kodėl? Nes į šalį atvykome prieš mažiau nei 14 dienų – pavojingos! Iš
viso neketino leisti į keltą, bet turėjome lėktuvo skrydį į Auckland‘ą, į kurį
vėliau pavėlavome). Per tą laiką išėjo pranešimas, kad hosteliai neįsileis
asmenų, į šalį atvykusių prieš mažiau nei 14 dienų. Ar dar ir be namų liksime?!
Vis dėlto gerų žmonių esama, tad per draugės draugę sužinojau, kur būtų galima
kreiptis. Vis dėlto tas pats hostelis, kuriame gyvenome prieš tai, neklausė,
kada atvykome. O mes, aišku, neišsipliurpėme.
Ir tada viskas
nusistovėjo. Nežinia, kiek čia sėdėsime, neaišku, ką veiksime, mat iš karto po
to, kai grįžome, Naujojoje Zelandijoje buvo paskelbtas visiškas lock down.
Niekur eiti negalima, prie parduotuvės eilė, nes reguliuoja žmonių skaičių,
jeigu ateinat dviese į parduotuvę, vienas gauna laukti lauke prie durų ir pan.
Na ką, sėdime hostelyje ir laukiame. Vieną vakarą žaidėme stalo žaidimus su
mergina iš Anglijos, olandu vaikinuku ir viena argentiniete. Susibendravome, o
paskui iš anglės sužinojome, kad Qatar Airways dar daro skrydžius į Europą ir yra
pažadėję, kad tie skrydžiai nebus atšaukti, jie yra tokiems kaip mes. Pati
anglė jau turėjo bilietą maždaug balandžio aštuntai į Mančesterį. Skubiai
ieškome sau. Norint užsitikrinti, kad viskas bus gerai, reikia užsisakyti iki
balandžio 15-tos. Ar skristi iki tos dienos, jau tiksliai nepamenu. Mielai tiek
nelauktume, bet.
Dar iki to laiko ieškojau
visokių variantų. Yra vienas variantas per JAV. Am... Na, ne gal, bet kiek
kainuoja? Per Maskvą irgi netinka? Na, gerai. Tada laukiame.
Galiausiai lendame
į Qatar Airways svetainę. Kainos kinta kas penkias minutes. Bandėme
užsiholdinti bilietą. T.y. užsisakyti, sumokėti šiokį tokį mokestį, bet bilietą
pirkti šiek tiek vėliau (po paros ar pan.). Kažkodėl nepriima kortelės. Nueini
iš naujo, tas bilietas jau dingęs! Buvo ekonominės klasės bilietų, kurie buvo
brangūs. Bet jie mėgo dinginėti. Tada lieka tik verslo klasė, kurios tikrai
negalime įpirkti. Na, sakykime, kokie 13000 NZD. Turbūt už abu, bet tai vis
tiek yra per brangu, nors eurais skaičius ir kiek mažesnis. Galiausiai šiaip ne
taip pavyksta užsisakyti tą bilietą, gal iš ketvirto ar penkto karto kortelė
buvo priimta. Telieka tikėtis, kad rytoj, kai reikės bilietą pirkti, tokių
nesąmonių nebebus. Na gerai. Grįšime namo po dviejų savaičių, skrydis balandžio
14 d.
Turbūt tą pačią
dieną nuėjau į parduotuvę maisto į priekį, kad kasdien nereikėtų vaikščioti.
Grįžtu, mama sako: gali būti, kad Auckland‘o oro uostas nuo balandžio pirmos
dienos užsidarys visiškai. Aš bandau nepanikuoti, tačiau mamai to daryti
nesiseka. Na, gerai, ji skambina lietuvių bendruomenės pirmininkei, ta pataria
skambinti kitai moteriai, kuri dirba kelionių agentūroje. Mama nueina kalbėti
kitur, bet vienu momentu grįžta ir užsimena apie skrydį rytoj. Taip. Rytoj.
Tikrąja to žodžio prasme pradėjau drebėti. Ko čia drebėt? Tiesiog žodžiais
jausmo neperteiksi. Nei jausmų, kurie apima, kai žinai, kad sėdėsi čia mažiausiai
dvi savaites, ir bandysi neišprotėt. Nei jausmo, kai išgirsti apie galimybę
skristi rytoj. O skrydis per kur? Per natūraliai atmestas Jungtines Amerikos
Valstijas! Vis dėlto tai ne taip paprasta. Labai trumpas layover Los Andžele,
klausimas, ar spėsime į kitą skrydį (tas turėjo būti domestic iš LA į Čikagą).
Ta moteris tuoj pažiūrės variantus, perskambins. Perskambina. Gal norite
skristi šiandien?
Tuo metu smegenys
buvo pasiruošusios sprogti. Ir emocijų buvo daug. Tad natūraliai jau visko
neprisimenu. Tačiau puikiai atsimenu kaip paknopstomis pildžiau e-vizos prašymą
į Ameriką, nes skrendame šiandien! Užpildžius ateina pranešimas, kad atsakymą
gausime per 72 valandas. Oh... Laimei, kaip dažniausiai ir būna, leidimus gavome
per mažiau nei 10 minučių. Dabar telieka susisiekti su ta moterimi ir
patvirtinti, kad skrendame šiandien. O „šiandien“ reiškia, kad turime per
valandą iškeliauti į oro uostą. Ar reikia priminti, ar ne, tačiau mes ten
turėjome sėdėti dar bent dvi savaites. Tai yra, turėjome ir maisto, ir daiktai
nesudėti, ir taip toliau. Susitarėme: jeigu bilietai neviršija tam tikros
sumos, skrendame. Paskambino ta moteris, bilietai pigesni (brangūs kaip
velniai, žinoma). Gerai, skrendame. Reikia mamos kortelės. Kai turėsit ją,
paskambinkit mano bosui, sumokėkit, tada atsiųsime bilietus.
Ką gi, iki to laiko
dar nebuvo taip buvę. Kortelės duomenis daviau (kitaip sakant, pirkau bilietus)
tuo metu, kai jau krovėmės daiktus, nes reikia važiuoti į oro uostą! Netgi
bilietą į Naująją Zelandiją nusipirkau iki skrydžio likus gal 7 valandoms. Buvo
bėgiojimas tikrąja to žodžio prasme. Skuodžiau į virtuvę. Galvojau atiduoti
maistą tai anglei, bet virtuvėje buvo du vaikinukai. Paklausiau, ar reikia
maisto. Nelabai norėjo imti, tačiau sakau: mes išskrendame DABAR, tad paliksiu. Sako, gerai, išdalinsime. Argentinietei kambariokei pasisekė. Ji tuo
metu buvo kambaryje, tad palikome jai viską. Ir puodelius, kuriuos nusipirkome,
ir vandenį, ir sausą maistą, kurį laikėme ne šaldytuve...
Ką gi, šiaip ne
taip susidėjome ir keliaujame. Yra shuttle, kuris... Savaime aišku, nevažiuoja!
Mama nuėjo į recepciją, bandė išsiaiškinti, ar važiuoja taksi. Darbuotojas
skambino keliais numeriais – nope. Ką gi, bandome Uber. Tas atvažiavo (nors
atrodė, kad gerokai klaidžiojo). Oro uoste buvo sunku patikėti, kad mes iš
tiesų keliaujame į international departures terminalą. Ir dar keliaujame į Ameriką!
Pirmasis skrydis
buvo ilgiausias ir, reikia pasakyti, įdomiausias. Kadangi ten veikė WiFi, buvo
galima bendrauti. Be viso kito dar teko aiškinti fiziką žmogui, esančiam
Lietuvoje. Australijoje esanti draugė šiek tiek pasimetė: aš maniau, kad tu jau
išskridai. Na, taip, išskridau. Inflight WiFi. Pasidariau lėktuvo sėdynėje
esančio ekrano nuotrauką. Ten galima žiūrėti, kurioje vietoje esi. Tikriausiai
buvome kažkur virš vandenyno, nes beveik visą skrydį kaip tik ten ir tūnojome.
Ir tada prasideda linksmybės su laiku. Skridome per Ramųjį vandenyną. Kas
reiškia, kad kritome datos keitimosi liniją. O tai reiškia, kad paskridome
kokią valandą į priekį ir tada staiga peršokome visa para atgal. Lėktuve,
aišku, laikas nesikeitė, tad tai nėra taip svarbu. Tačiau Los Andžele yra 20
valandų mažiau nei Auckland‘e (tiesa, dabar gal skiriasi, nes yra toks
nesusipratimas kaip laiko sukinėjimas, o pietų pusrutulis suka į priešingą
pusę). Skrydis trunka 11+ valandų. Tai reiškia, kad nusileidome maždaug
aštuoniomis valandomis anksčiau nei pakilome. Kai nusileidome Los Andžele, mes dar
nežinojome, kad skrisime! Kai pakilome iš Los Andželo skristi į Čikagą, buvome
ką tik pakilusios Auckland‘e! Kažkokie nesusipratimai. Reikia pastebėti, kad
kelionės laiku yra įmanomos. Jau šiais laikais. Ir nereikia nė laiko mašinų,
užtenka lėktuvo.
Los Andžele
pasiėmėme lagaminus ir keliauk kur nori (beje, atskridus gal tris kartus
nufotografavo ir kokius du kartus paėmė pirštų atspaudus). Atrodo, kad visokie
virusai ir pandemijos nė neegzistuoja. Jeigu ne tie lagaminai ir nuovargis (per
tą nelemtą fiziką net nepamiegojau!), būčiau mielai nušliaužus iki miesto
(Amerika vis dėlto!), tačiau taip to ir nepadarėme.
Skrydis į Čikagą
buvo įdomus tuo, kad lėktuvas buvo TUŠČIAS. Suskaičiavau gal 25 žmones. Gerai,
sakykime, yra koks vienas ir biznio klasėje. Gal apsiskaičiavau. Bet vis tiek.
Apie trisdešimt žmonių lėktuve. Pasisekė, kad nebuvo atšauktas. Bet kiekvienas
galėjo išsidrėbti per tris kėdes ir ramiai miegoti. Taip ir padariau, tik tiek,
kad tas skrydis buvo trumpesnis.
Čikagoje turėjome apie
11 valandų. Nuskridome paryčiais, iki kokių 7 ryto pasnaudžiau, bet tada
pradėjo rinktis žmonės ir nebebuvo jauku gulėti. Be to, nelabai ir patogu.
Pasivaikščiojau po oro uostą (nemaža dalis duty free parduotuvių ten buvo
uždaryta, nors ne kaip Auckland‘e, kur viskas apstatyta plastikinėm pertvarom),
pasėdėjau ant kėdės, paskaičiau, kokius dvidešimt kartų nusiploviau rankas...
Pagaliau prasideda laipinimas į paskutinį – Frankfurto – lėktuvą. Mums priėjus
gauti boarding passes, darbuotojai pradėjo ieškoti kažkokių sąrašų. Nutirpome.
Negi dabar pastrigsime? O juk Čikagoje net lagaminų nepasiėmėme, nes LA –
Frankfurtas buvo jungiamasis skrydis. Laimei, viskas baigėsi gerai ir mus į
lėktuvą įleido.
Nusileidome
Frankfurte. Buvau ir pamiršusi, kaip Europoje šalta! Šalčiausias taškas
visatoje yra Frankfurto oro uosto traukinių stotis. Berods 6 ir 7 platformos.
Šalčiau negu Vilniaus universiteto Fizikos fakultete! Iš oro uosto keliavome į
Kylį, iš ten – keltu į Klaipėdą. Įdomu tai, kad traukiny sugebėjome susitikti
žmogų iš Naujosios Zelandijos! Jis pastebėjo mamos kepurę, kuri buvo pirkta
ten, ir užkalbino. Na, seniai emigravęs iš ten, bet vis tiek. Buvo, sakykime
taip, keista.
Kylyje reikėjo
nusipirkti bilietėlius autobusui, kuris veža į uostą. Laimei, tik vienas tas
autobusas, nes po ~ 40 valandų oro uostuose, lėktuvuose, traukiniuose ir pan.
nebesinori jokių sudėtingų persėdimų. Bilietų pirkimas irgi buvo nuotykis, nes
mašina neveikė, o darbuotojo anglų kalba maždaug kaip mano vokiečių. Šiaip ne
taip nusipirkome ir išvažiavome. Beje, Vokietijoje labai pasisekė. Visai
neilgai laukėme traukinio, o į keltą iš viso atėjome taip, kad vos ne iš karto
išplaukėme.
Kelte irgi imtasi
saugumo priemonių. Visos bendros erdvės uždarytos, valgyti turi kajutėje. O
keltas, jeigu ką, plaukia jūra! Tad svirduliuodamas keliauji su padėklu, ant
kurio yra krūva maisto, į savo kajutę ir tikiesi nenusiversti nuo laiptų. Beje,
maisto davė tiek, kad buvo lengviau negu lengva apsiėsti. Atplaukus paėmė
mėginius iš nosies ir gerklės (maniau, kad uždusiu, kai sukišo tą daiktą į
gerklę) patikrinti, ar neturime viruso. Tačiau bet kuriuo atveju turime atlikti
self isolation. Ir ką. Matėme Šilutės autobusų parko autobusą. Kas reiškia, kad
jie savo žmones pasiėmė. O štai Vilnius... Mums neaktualu, nes mus susirinko
sesė, tačiau kiti skundėsi, kad išvakarėse žadėjo, jog paims, o tą dieną tik
parodė špygą...
Dvi savaites
turėjome sėdėti self islation (po savaitės gavome neigiamus testo rezultatus),
kas reiškė, kad esu per apgailėtinus 60 km nuo Lindžio, bet negaliu jo
pamatyti! Kai kuriais atvejais tai buvo sunkiau nei sėdėti hostelyje Naujojoje
Zelandijoje, bet galiausiai tas laikas praėjo ir grįžau pas savo paukštį!
Beje, verta
pastebėti, kad draugė iš Suomijos, kuri buvo užstrigusi Australijoje, taip pat
grįžo namo. Su Qatar Airways. Tačiau jai bilietas kainavo 10000 AUD, ir
ambasada apmokėjo didžiąją dalį, jai tereikėjo sumokėti 900 eur (palyginus su
tuo, kokia buvo tikra kaina, tai tikrai yra „tereikėjo“). Kažkaip nepastebėjau,
kad mums kas nors būtų ką nors tokio siūlęs.
[Parašyta 2020-05-02]
Komentarai
Rašyti komentarą